Bankzaken

Mijn tijd bij Fortis Bank Nederland

De bankencrisis was in volle gang en als ad interim communicatieadviseur bij een van de hoofdrolspelers zat ik er middenin. Er kwamen heel diverse werkzaamheden op mijn bord en andere heb ik ook enthousiast naar me toegetrokken.

Zo heb ik een collega gecoacht op weg naar zijn nieuwe functie. Voor (potentiële) rechtszaken heb ik scenarioplanningen gemaakt en woordvoering voorbereid. Soms best uitdagend om dat te doen terwijl de materie voor mij tot dan toe vreemd was, en bovendien heel financieel en ingewikkeld.

Naast alle reuring was de bank ook nog steeds hoofdsponsor van de Amsterdam International Fashion Week. Ik heb het initiatief genomen samen met de eigen organisatie en de Amsterdam International Fashion Week een collectief communicatieplan te maken, zowel strategisch als praktisch. Op die manier konden we onze gezamenlijke doelstellingen veel beter voor het voetlicht brengen. Het resultaat: drie keer prominent op de voorpagina van het Financieele Dagblad. Bovendien werden eigen medewerkers door meer en inhoudelijk kennis ambassadeur voor dit sponsorschap. Dit heeft de basis gelegd voor de huidige betrokkenheid van ABN AMRO voor (Driving) Dutch Design.

Fred Dellemijn, opdrachtgever:

“Astrid weet zich heel snel in te werken in de werkomgeving en de omgeving van de markt waarin haar opdrachtgever zich begeeft. Ze bereidt zichzelf en haar omgeving goed voor op wat er kan komen en daarop in te spelen. Schakelt dan heel makkelijk met alle geledingen binnen de organisatie en weet collega’s en leden van de Raad van Bestuur voor haar aanpak te winnen. Ze excelleert in de uitvoering van de gekozen route en heeft vele malen bewezen dat daardoor mogelijke issues uiteindelijk geen issue werden en dat reputaties niet werden gecompromitteerd. Integendeel, er ontstond waardering bij de buitenwereld voor de openheid en eerlijkheid van communicatie, waardoor de onderneming sterker ‘uit de strijd’ kwam dan ze erin ging.”